duminică, 26 august 2012

Once a Witch - prolog (tradus) + palavrageala

Hey!Ce faceti <3?Eu ma plimb pe blog si ma gandesc ca i-ar trebuii niste modificari,voi ce spuneti?
Vroiam si sa va vorbesc despreeee cartea pe care am inceput-o recent: Noua si scurta viata a lui Bree Taner de Stephanie Meyer.Am citit cam 60 de pagini din ea in varianta e-book si pot spune ca imi place mai mult decat twiligt-ul,pe bune.Imi place,dar nu ma intrebati si de ce.Pur si simplu,momentele cu Diego,cele in care isi face griji pentru supravietuire...pur si simplu,imi place.Dupa ce o termin ii scriu recenzia.
Siiii,mai aveam sa va spun ca m-am apucat de tradus colectia Witch,formata din Once a Witch (vol 1 ) si Always a Witch (vol 2).Ma captivat inca de la prolog,dar imi trebuie dictionarul la greu.Asa ca m-am apucat sa si scriu ce citesc,in felul asta o sa pot citii cartea de cate ori vreau fara dictionar :) Va dau si voua prologul (sa imi spuneti cat de bine ma pricep la tradus)

,,M-am nascut in noaptea de Samhain,cand bariera dintre lumi e subtire si magia ,magia veche,isi canta cantecul dulce pentru toti cei care vor s-o asculte.Toata noaptea mama mea s-a luptat,iar cand m-a adus in sfarsit pe aceasta lume,bunica si-a rotit degetele ca niste arcane deasupra mea si a murmurat cuvinte intr-o limba numai de ea stiuta.
,,Ce e?'' intreba mama gafaind,rotindu-si capul in perna cu miros de levantica.
,,Ce s-a intamplat?''
In sfarsit,bunica mea a raspuns cu o voce triumfatoare.
,,Fiica ta va fii una dintre cele mai puternice vrajitoare pe care le-a vazut familia asta.Ea va fii calauzitoarea noastra.''
Mereu m-am intrebat cum a reactionat sora mea,Rowena,careia i s-a permis sa se afle in camera,la aceasta declaratie.Nimeni nu s-a gandit sa verifice aceasta parte a povestii,dar eu m-as fii bucurat daca,macar pentru un moment,as fii eu ,si nu Rowena,soarele,luna si stelele la un loc.Ei spun ca nu am plans la nastere,nu am scos nici un sunet,dar am deschis ochii si i-am privit pe toti cu o privire linistitoare si calma.
,,Ca si cum ea ar fii vazut atat de multe deja'' sopti mama si mi-a atins degetele,apoi fata.
Ei bine,daca am vazut ceva,atunci am uitat de mult.Ori nu am uitat,dar cu siguranta mi-a scapat.Chiar si acum,dupa 17 ani,inca o mai surprind pe mama cum ma priveste pe furis,gandindu-se cum a putut sa piarda copilul promis si m-a castigat pe mine in loc.Cateodata ma intreb daca bunica isi mai aminteste ecoul cuvintelor ei:una dintre cele mai puternice....o calauzitoare.Bineinteles.Povestea a fost spusa de multe ori inainte de a 8 a mea aniversare.Atunci toata lumea s-a strans si a inceput sa cante,in timp ce mama aprindea cele 8 lumanari subtiri de aur,ce reprezentau cele 4 elemente si cele 4 directii.Toti se uitau la mine,unii direct,unii pe furis.Iar eu ce-am facut?Nimic.Nimic din ce ar fii trebuit sa fac,oricum.Dupa un timp,am obosit de toata lumea care se uita la mine,asa ca am suflat in lumanari,adoptand confort in semiobscuritate si am mancat 2 felii de tort dulce.Intr-un final,au plecat toti acasa.
Vin dintr-o familie de vrajitoare.Fiecare membru pana la varul meu cel mai tanar isi manifesta talentul inainte sau de aniversarea de 8 ani,dar niciodata mai tarziu.Toti,cu exceptia mea.9 ani au trecut de atunci si eu nu am aratat nici o abilitate speciala.Nici un strop,nici o jumatate de strop,nici un sfert de strop de magie nu curge prin venele mele.Cele spuse de bunica mea -una dintre cele mai puternice...o calauzitoare- arata ca pana si cea mai batrana si mai inteleapta vrajitoare se poate insela.''

Deci,cum m-am descurcat?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu