sâmbătă, 11 august 2012

Recenzie:Harry Potter si Ordinul Phoenix

„- Doctori?… Încuiaţii ăia smintiţi care taie oameni? Nu, aceştia sunt Vindecători”
-Ron

      Vroiam sa pun un post nou si....nu stiam despre ce,dar parca despre Harry Potter n-ar strica.Dar mai bine ar fi sa fac recenzia cartii a 5 a.Arata infiooooorator de la exterior,850 de pagini!!!Dar odata ce incepi,realizezi ca mai bine ar avea 1000000.

      Deci,inceputul nu e tocmai imbucurator,fiindca apar Dementorii - oh,iar aratarile astea hidoase >.< .Saracu` Harry e nevoie sa-l care pe micutul *marele* porcusor Dudley si sa se si lupte cu Dementorii.

      Pfffuii,si nu ma pot abtine si sa nu imi vars nervisorii cauzati de broasca raioasa cu ochi exoftalmici: Dolores Umbridge. Ce multumita eram cand au tabarat centaurii pe ea,dar Dumbledore a fost prea nobil si a luat-o,fir-ar sa fie.Oricum nu i-ar fi dus nimeni lipsa,adica poate doar o persoana : non-ul ala nesuferit,stapanul Doamnei Norris -ce bine m-am simtit in cartea a doua cand basilicul a inghetat-o-,Argus Filch.

   Mi-a placut iesirea lui Fred si George,a meritat-o Umbridge.Mlastinile,artificiile si hmm...profesoara McGonagal :)) Pana acum am considerat-o prea severa si foarte stricta,dar in cartea asta mi-am schimbat de tot parerea.Ea si Flitwick -profesorul de farmece- au fost de groaza.Erau de partea lui Peeves,strigoiul aducator de necazuri.Ii facea viata un calvar lui Umbridge...si lui Filch,singurul ei aliat din tot Hogwards-ul -ok,poate nu chiar singurul: Reacrdedinta era in detasamentul inchizitional,sau cum se numea si porcaria aia.

   Enervante au mai fost Cho si Marrieta.Cho plangea din orice,sincer m-a enervat cand a iesit cu Harry la cafeneaua aia si a inceput sa planga dupa Cedric :|

   In minte imi tot vin prin minte scenele cu doamna Weasley si Mundungus - cel care l-a lasat pe Harry sa se lupte singur cu Dementorii si unul dintre comerciantii ilegali *motiv de suparare care o face pe doamna Weasley sa vrea sa il dea cu capul de pereti*.

   Unul din persoanjele care mi-au placut mult a fost Tonks <3 Avem atatea in comun ^.^ Impiedicatul, uitatul, etc.etc.

       Un moment din carte mi-a placut cand au infiintat A.D(Armata lui Dumbledore),numai ca sa ii faca in ciuda lui Umbridge *ok,si ca sa se poata proteja de ce e inafara scolii,dar nu conteaza asta :))*.


Mai sus e draguta noastra A.D(Armata lui Dumbledore);


Si Originalul Ordin Phoenix (nu recunoasteti pe nimeni,aaa?)

Acum,fragmenteeeee:

,,-Asa deci,zise Umbridge triumfatoare,iar Harry realiza ca statea la doar cateva trepte in fata lui,privindu-si din nou prada dde sus.Asa deci- credeti ca este amuzant sa transformati un hol al scolii intr-o mlastina,da?
-Destul de amuzant,da,spuse Fred,uitandu-se la ea fara sa dea vreun semn ca i-ar fi fost frica.
Filch isi facu loc cu coatele mai aproape de Umbridge,aproape plangand de fericire.
-Am formularul,doamna directoare,spuse el ragusit,fluturand bucata de pergament pe care Harry tocmai il vazuse luand-o din biroul ei.Am formularul si am pregatit biciurile.....ah,lasati-ma s-o fac acum....
-Foarte bine,Argus,continua ea uitandu-se la Fred si George, o sa aflati ce se intamapla cu scandalagii in scoala mea.
-Stii ceva?spuse Fred.Eu nu cred ca vom afla.
Se intoarse catre fratele sau geaman.
-George,zise Fred,cred ca am trecut de perioada de educatie cu norma intreaga.
-Da,asa mi se pare si mie,spuse George nepasator.
-A venit vremea sa ne testam talentele in lumea reala,ce zici?intreba Fred.
-Cu siguranta,spuse George.
Si inainte ca Umbridge sa poata spune o vorba,isi ridicara baghetele si zisera intr-un glas: ,,Accio maturi!''[...]
-Nu o sa ne mai vedem,ii spuse Fred profesoarei Umbridge,trecandu-si un picior peste coada de matura.
-Da,nu te obosii sa tii legatura cu noi,zise George,incalecandu-si matura.
Fred se uita la elevii stransi acolo,la multimea tacuta si atenta.
-Daca vrea cineva sa cumpere o mlastina portabila,asa cum v-a fost prezentat sus,veniti la numarul 93,pe Aleea Diagon - Weasley Bing-Bong,zise el tare.Noul nostru sediu!
-Reduceri speciale pentru elevii de la Hogwards care jura ca vor folosii produsele noastre pentru a scapa de hoasca asta batrana,adauga George,aratand spre profesoara Umbridge.[...]
Fred se uita in partea cealalta a salii,la strigoiul care plutea la nivelul lui deasupra multimii.
-Peeves,fa-i viata un iad din partea noastra.
Si Peeves,pe care Harry nu il vazuse niciodata ascultand un ordin de la vreun elev,isi dadu jos palaria in forma de clopot si facu o plecaciune in timp ce Fred si George dadeau un ocol,in aplauzele tumultoase ale elevilor de dedesupt,si zburau ca vantul pe usa dubla deschisa''

,,Nici unul dintre profesori,in afara de Filch,nu parea sa se deranjeze sa o ajute.Intr-adevar,la o saptamana dupa plecarea lui Fred si George,Harry o vazu pe profesoara McGonagall trecand pe langa Peeves,care era hotarat sa slabeasca un candelabru de cristal,si ar fi putut sa jure ca o auzise spunandu-i strigoiului cu jumatate de gura: ,,Se desurubeaza in sens invers''.




3 comentarii:

  1. Stiu ca am dat mai multe informatii decat ar fi fost nevoie,dar dupa atatia ani de la lansare,putini n-au citit Harry Potter deci nu divulg cine stie ce informatii importante de ale F.B.I.-ului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu nu divulgi foarte multe informatii :)) ...vai cat mi-a placut acest volum, totusi mi-a venit sa arunccartea pe geam la nesuferita aia auzi la ea NU AM VOIE SA SPUN MINCIUNI ...mai bine si-ar scrie singura sunt o marioneta fara suflet si doar eu am dreptul sa spun minciuni ,,,cah ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa,pe Umbridge o detest cel mai mult.Auzi,n-am voie sa spun minciuni.Ea ar fii trebuit sa-si scrie pe mana ''N-am voie sa fiu o scorpie-iubitoare-de-pisici-dementa-etc...''

      Ștergere